بازار

راهنمای کامل برای بازدید از جاذبه‌های کیش

جزیره کیش یکی از مقاصد پرطرف‌دار سفر در جنوب کشور است. با سفر به این جزیره می‌توانید از انواع جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های تفریحی و دیدنی بازدید کنید. در این جزیره سواحل بسیار زیبایی نیز وجود دارد. هر آنچه را که از یک سفر تفریحی در ذهن خود دارید را می‌توانید در جزیره کیش تجربه کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با جاذبه‌های گردشگری این جزیره بیشتر آشنا شوید.

جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش

شاید کمی برایتان عجیب باشد که در جزیره کیش نیز جاذبه‌های تاریخی، باستانی و فرهنگی مختلفی وجود دارد. اگر علاقه به تاریخ دارید، حتماً در سفرتان به کیش به جاذبه‌های زیر نیز سر بزنید.

روستای باغو: اگر دوست دارید بعد از خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره از روستاهای آن نیز دیدن کنید، روستای باغو برای شما مناسب است. در بخشی از این روستا هنوز مردم محلی مشغول زندگی کردن هستند. می‌توانید با سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید.

آب‌انبار دوقلو

یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش آب‌انبار دوقلو است. از این آب انبار در زمان گذشته برای نگه‌داری از آب استفاده می‌شده است.

خانه مردم‌شناسی بومیان

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی زندگی و وسایلِ معیشتِ مردم محلی کیش به دست آورید، خانه مردم‌شناسی بومیان برای شما مناسب است. این خانه جذاب و زیبا در یک محله قدیمی در جزیره کیش واقع شده است. قدمت ساختمان آن به ۲۰۰ سال قبل بازمی‌گردد.

شهر باستانی حریره

اگر به آثار تاریخی علاقه زیادی دارید و دوست دارید در هنگامی‌که بلیط تهران کیش را خریداری می‌کنید، به سراغ جاذبه‌های خاص جزیره کیش بروید، شهر باستانی حریره را از دست ندهید. این شهر از ۳ بخش اصلی شامل حمام، کارگاه و خانه اعیانی تشکیل می‌شود. قدمت بناهای این شهر باستانی به یک هزار سال قبل بازمی‌گردد.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر یک قنات بسیار بزرگ با مساحت ده‌هزار مترمربع است که در زمان‌های گذشته برای انتقال آب از آن استفاده می‌شده است. هم‌اکنون این شهر یکی از مکان‌های تفریحی جزیره کیش به حساب می‌آید. در این سازه قدیمی اکنون رستوران‌های سنتی و مدرن و همچنین بازارچه صنایع دستی و موزه وجود دارد.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشتی یونانی
  • موزه خلیج‌فارس
  • قلعه جنی
  • پایاب کیش
  • دره پرتقالی‌ها
  • درخت سبز کیش

مکان‌های دیدنی جزیره کیش

در جزیره کیش تعداد زیادی مراکز تفریحی و دیدنی وجود دارد که بازدید از آن‌ها لحظاتی لذت‌بخش برای شما به وجود می‌آورد. در ادامه با این جاذبه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایشگاه خزندگان

اگر دوست دارید در سفرتان به جزیره کیش با دنیای خزندگان آشنا شوید، به سراغ نمایشگاه خزندگان این جزیره بروید. از جمله خزندگانی که در این نمایشگاه نگه‌داری می‌شود می‌توان به سوسمار، مار پیتون و بوآ اشاره کرد.

پارک دلفین ها

در پارک دلفین‌های جزیره کیش می‌توانید نمایش‌های جذاب دلفین‌های باهوش را مشاهده کنید. علاوه بر این امکان مشاهده پستاندارهای دیگر دریایی نظیر شیر دریایی در آکواریوم آب شور این مجموعه وجود دارد.

باغ پرندگان

اگر عاشق پرندگان هستید، می‌توانید در باغ بر پرندگان جزیره کیش ۵۰ گونه مختلف پرندگان ازجمله پلیکان، طوطی و طاووس را مشاهده کنید.

مجموعه مارینا کیش

یکی از مجموعه‌های تفریحی بسیار بزرگ در جزیره کیش مجموعه مارینا نام دارد. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله خدمات اجاره خریدوفروش یات، رستوران وی آی پی، کلوپ تفریحات دریایی و لانژ ساحلی و غرفه‌های غذا و نوشیدنی است. در این مجموعه می‌توان به غواصی، شاتل، کایاک، پَدِل بُرد، پاراسل و بنانا سواری را امتحان کرد.

آکواریوم کیش

اگر دوست دارید با دنیای زیر آب آشنا شوید، آکواریوم کیش مکان مناسبی برای شما است. در این مجموعه ۷۰ گونه ماهی و ۱۰۰ نوع خزنده در دو آکواریوم با حجم ۵۰ و ۲۰ هزار لیتر در جلوی چشمان شما قرار گرفته است.

مرکز فلای دامون

اگر می­خواهید در یک دستگاه شبیه‌سازیِ پرواز، برای چند دقیقه هم که شده، بر فراز آسمان‌ها یک هواپیما را هدایت کنید، به مرکز فلای دامون بروید. در این مرکز می‌توانید تجربه هدایتِ ۴ مدلِ شبیه‌سازی شده از هواپیماهای ۲ موتور، بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۲۰ را کسب کنید.

پیست اسکی روی یخ دامون

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز جزیره کیش اسکیت روی یخ است. برای امتحان کردن این تفریح باید به طبقه دوم مرکز خرید دامون در جزیره کیش بروید.

از دیگر مکان‌های دیدنی و تفریحی جزیره کیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کارتینگ کیش
  • قلعه وحشت
  • بولینگ مریم
  • شهربازی هایلند
  • بوستان آهوان
  • باشگاه اسب‌سواری

سواحل جزیره کیش

نمی‌شود به جزیره‌ای زیبا و دیدنی کیش سفر کرد و از سواحل زیبای آن دیدن نکرد. در این جزیره انواعی از سواحل جذاب و زیبا برای بازدید کردن وجود دارد که در ادامه نام آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

پارک ساحلی سیمرغ

اگر دوست دارید در یکی از ساحل‌های جذاب جزیره کیش لحظاتی را در سکوتی که فقط موج‌های دریا آن را می‌شکنند، سپری کنید به پارک ساحلی سیمرغ بروید.

راهنمای کامل برای بازدید از جاذبه های کیش تصویر 2

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی کیش به‌خاطر امکانات تفریحی و سرگرمی خوبی که دارد یکی از سواحل معروف جزیره کیش به حساب می‌آید. از آلاچیق‌های فراوان این ساحل غافل نشوید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره کیش ساحل مرد ماهیگیر است. این ساحل به‌خاطر مجسمه ۱۲ متری آن به این نام خوانده می‌شود.

پارک ساحلی میرمهنا

اگر دوست دارید غروب یا طلوع آفتاب را در جزیره کیش تماشا کنید، به پارک ساحلی میرمهنا بروید. این پارک ۴۱ ‌هزار مترمربع مساحت دارد و دارای امکانات مختلفی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری، بازار ماهی‌فروشان، کتابخانه عمومی و موارد دیگر است.

از دیگر سواحل جذاب کیش می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • سواحل نقره فام
  • پلاژ بانوان
  • پارک تیبل اسکی
  • ساحل درختان نارگیل

تفریحات جزیره کیش

یکی از مزیت‌های اصلی جزیره کیش به‌عنوان یک مقصد سفر وجود باشگاه‌های تفریحی مختلف در آن است. در این باشگاه­ها می‌توانید انواعی از تفریحات هیجان‌انگیز آبی و غیر آبی را امتحان کنید. در ادامه نام برخی از این تفریحات را مشاهده می‌کنید:

  • غواصی
  • فلای برد

راهنمای کامل برای بازدید از جاذبه های کیش تصویر 3

  • پَدِل برد
  • جت اسکی
  • کشتی سواری
  • بنانا سواری
  • شاتل­سواری
  • اسکوتر زیردریایی
  • بانجی جامپینگ
  • جاییرو کوپتر
  • اسکی روی آب

چگونه به جزیره کیش سفر کنیم؟

برای سفر به جزیره کیش شما می‌توانید به طور انفرادی برای خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل در این جزیره اقدام کنید یا به سراغ تورهای کیش بروید که در آن‌ها خدماتی نظیر بلیط هواپیمای رفت و برگشت، هتل و استقبال فرودگاهی به شما ارائه می‌شود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که از بازار آنلاین خدمات سفر خریدهای خود را انجام دهید. چراکه در این بازار لیستی جامع از بلیط هواپیما، هتل و تورهای گردشگری که توسط وب‌سایت‌های معتبر فروش خدمات سفر به بازار عرضه شده است را می­توانید مشاهده کنید. به طور مثال برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از لینک https://safarmarket.com/flights استفاده کنید.

جمع‌بندی

جزیره‌ی کیش یکی از مقاصد جذاب سفر برای گردشگران ایرانی به حساب می‌آید. از جاذبه‌های تاریخی و باستانی گرفته تا مکان‌های دیدنی و تفریحی و همچنین سواحل جذاب و زیبای جزیره کیش لحظات لذت‌بخشی را برای گردشگران به وجود می‌آورد. علاقه‌مندان به تفریحات هیجان‌انگیز نیز می‌توانند در این جزیره انواعی از تفریحات آبی و غیر آبی را امتحان کنند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و عصر مهر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه